Thursday, January 21, 2010

Semuanya aku tak dapat

Dalam dunia banyak benda yang kita nak. nak itu nak ini tapi tak semuanya akan menjadi milik kita. walaupun kita dah merancang untuk memilikinya. Contohnya yang selalu kitaa lihat disekeliling kita de orang yang dah bercinta bertahun2 tapi akhirnya kawin dengan orng yg cuma kita kenali beberapa tahun je. Kita dah berusaha untuk mengekalkan hubungan kita nagn pasangan, berdoa semoga Allah kekalkan hubungan kita ngan kita. Hari2 kita berdoa. Tapi still Allah tak makbulkan doa kita. Kita berpisah juga dengan pasangan kita. De yang larila masa nak kawin, hilangla, de yang lagi sebulan nak kawin meninggal sedih betul kan. Dan disebabkan itu kita menyalahkan takdir yang telah ditetapkan olehNYA. Benarkah begitu dan mengapaa begitu agaknya????????. Samalah juga ngan perkara2 lain yang berlaku dalam kehidupan seharian kita. jadi ingatlah Sesungguhnya Allah mengetahui di langit dan di bumi. Jika keinginan mu dan doamu dimakbulkan tuhan tanda Allah menyanyaimu jd sentiasalah ingat padaNYA, tetapi keinginan atau doamu lambat dimakbulkan itu tanda Allah ingin menguji mu dan seandainya Allah tidak memakbulkan keinginan hati dan doa mu itu tandanya Allah telah merancang sesuatu yang lebih baik untuk dirimu. Oleh itu, berpegangla pada janji Allah bahawa setiap perbuatan yang baik akan dibalas dengan ganjaran yang baik juga. Sesungguhnya sabarlah kamu dengan dugaan yang setiap dugaan yang diberikan oleh Allah.

Ni kisahnya ku semalam aku pg berdating nagn sorang mamat ni. seblum ni aku dah penah la berjumpa ngan di. ok jela bagi aku ingat bolehla jadi balak aku hahahahaha. Tapi bila aku dah jumpa dia untuk second time aku rasa dia ni macam tak boleh nak masukla ngan perangai aku. aku lagila xboleh masuk ngan dia. Xde balak lagila aku ni jawab hahahaha. Tapi aku tak kisahla sebb aku yakin de jodoh tak kemana. Tp sebenarnya, tula macam aku tulis kat atas tak semua yang kita nak kita akan dapat. Konon2 nak lelaki yang penyayang, yang caring last2 dapat yang macam kita xnak. Begitu jugala aku ni dan kawan2 aku yang senasib ngan aku hahahaha. Yang penting berdoala semoga kita dapat yang terbaik untuk kehidupan masa hadapan kita..

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. lau dah jodoh x ke mane~ btol 2!!
    sy pn sdg mncari... di mana kh jodoh ku?? hakhak

    ReplyDelete